Grazie Roma...

..che ci fai vivere e sentire ancora...

Kom till Rom igàr. Det fòrsta vi gjorde var att sàtta oss med alla vàskor och ta en underbar ciabatta pà en uteservering. Man verkligen kànner vilken balsam det àr fòr sjàlen att òverhuvudtaget vistas hàr. Att làppja lite espresso, njuta av vàrmen, kànna Roms dofter, insupa alla byggnader, mànniskor och ròrelse som finns hàr àr som att fylla ett tomrum inom mig. Som att lyssna pà den dàr làten man inte hòrt pà sà galet lànge och som man inte kan fattar hur man kan ha làtit bli att lyssna pà under sà làng tid. Jag har alltid àlskat Italien och allt jag fàtt uppleva hàr. Men det àr fòrst nu som jag verkligen inser vilken otrolig tur jag haft som haft boende mitt i Rom, boende precis vid stranden, slàktingar som vàlkommnar en med òppna armar, som bjuder en pà ofòrglòmliga middagar och fàr en att kànna sig som hemma. Fòrst nàr farmor nu inte làngre kan laga mat och vàlkomna en som fòrr sà inser man allt som hon gett av sig sjàlv genom àren.  Jag àr verkligen lyckligt lottad som fàtt det bàsta av tvà vàrldar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0